close

TOEFL否定句型的巧妙運用

  託福口語考試中,考生不但要保持自己口語的流利,正確,還要儘量提升託福口語的品質,增加其新鮮程度。要想達到這個目的,變化句型是一個很好的方法。本文中,聽力課堂為您整理20個託福口語中常用的英語否定句型,希望大家好好練習,為自己的口語加分!

  1. There is not a moment to be lost

  分秒必爭。

  2. There is no holding back the wheel of history

  歷史車輪不可阻擋。

  3. Not a soul was anywhere visible

  到處見不到一個人。

  4. I felt sorry for not coming in time

  我很抱歉沒準時到。

  5. I don’t think it is right to make such a hasty decision

  我認為如此倉促做決定是不正確的。

  6. Everybody, it is true, wouldn’t like it

  的確並不是人人都喜歡它。

  7. I don’t wholly agree

  我並不完全同意。

  8. All my plans came to nothing

  我的一切計畫都沒實現。

  9. I shall never do it, not under any circumstances

  我不會做那事的,

  10. I’ll not do such a thing, not I

  我不會幹這種事的,決不會。

  11. I could not assent to, much less participate in such proceedings

  我對這種行為不能贊同,哪裡還說得上參加。

  12. I did not even see him, still less shake hands with him

  我看都沒看見他,哪裡還可能同他握手呢。

  13. I never thought of it, let alone did I do it

  我想都沒想到它,更談不上去做了。

  14. Little remains to be said

  簡直沒什麼可說的了。

  15. I have hardly ever been out of Beijing

  我幾乎未曾離開過北京。

  16. I saw little or nothing of him after you were gone

  你走後我很少看見他,幾乎可說完全沒見過他。

  17. I could not help showing my pleasure

  我不禁喜形於色。

  18. I cannot but admire his courage

  我不得不讚美他的勇氣。

  19. I never see you but I think of my brother

  我每次見到你就想起我的兄弟來。(我沒有一次不是見到你就想起我的兄弟來。)

  20. It simply will not do

  那是絕對不行的。

arrow
arrow
    全站熱搜

    evita6804 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()