聽笑話學英語29:A Letter of Apology道歉信

聽笑話學英語29:道歉信,講述關於道歉信的中英雙語笑話

 

聽笑話學英語29:A Letter of Apology 道歉信

Lisa, my coworker at the bus company, needed to send a letter of apology to a customer whose trip was a complete fiascon. 慘敗) from start to finish. I reminded her of a similar situation a year earlier, and dug out the letter I had written then. 
我在公共汽車公司的同事Lisa,有一次需要給一位元整個行程一團糟的顧客寄一封道歉信。我提醒她一年前我遭遇過類似情形,並翻出我那時寫的道歉信,告訴她:

“ All you have to do," I told her," is changing the details, the date and the name." She looked it over and smiled wryly." We do not need to change the name."
你所要做的就是修改一下細節,日期和姓名。她看完信,苦笑道:連名字都不用改

 

英語單詞短語學習:

1  fiasco

n. 慘敗

egThe currency fiasco will accelerate these trends.
貨幣改革的慘敗將會加快這些趨勢。

短語
General Fiasco
表演者
Florentine fiasco
佛羅倫斯的慘敗
Fiasco Records
出版者
Football fiasco
一敗塗地的足球
factory fiasco
混亂工廠
Peter Fiasco
彼得徹底失敗
Lupe Fiasco
盧普·菲亞斯科 ; 菲亞斯科 ; 魯佩·菲亞斯科 ; 路沛費艾斯可
Snow Fiasco
年不列顛群島暴風雪
rivergate fiasco
所謂的河門事件

2  wryly

adv. 挖苦地;表情冷漠地

egI'll never forget when my husband wryly asked if I packed my 'Swimming Frock' when we were heading out to Nantucket.
我一直記得,當我們要去南塔基特島時,我丈夫挖苦我是否把我的游泳連衣裙帶好了。

短語
I Smiled Wryly
我笑苦笑
She Thought Wryly
她想挖苦
He Commented Wryly
他挖苦說
He Smiled Wryly
他微笑著苦笑
He Said Wryly
他苦笑著說
It is wryly relevant today
諷刺的是現實與往事竟是如此相似

arrow
arrow
    全站熱搜

    evita6804 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()