電影歌曲:《壯志淩雲》- Take My Breath Away

Take My Breath Away《壯志淩雲》電影歌曲
演唱者:Berlin

  1986年美國電影《空中尖兵》(又譯《壯志淩雲》)(Top Gun)中的插曲,該曲1986年獲得第59屆奧斯卡最佳電影歌曲金像獎。——“一舉一動留意,那是情侶間遊戲,沉浸在這愛河,一切羞澀都丟棄。翻來覆去尋覓,多少秘密在心底……”

英文歌詞
Watching every motion in my foolish lover's game
On this endless ocean finally lovers know no shame
Turning and returning to some secret place inside
Watching in slow motion as you turn around and say:
Take my breath away,take my breath away

Watching I keep waiting still anticipating love
Never hesitating to became the fated ones
Turning and returning to some secret pace to hide
Watching in slow motion as you trun to me and say:
My love, take my breath away

Through the hourglass I saw you in time you slipped away
When the mirror crashed I called you and turned to hear you say:
If I only for today I am unafraid
Take my breath away, take my breath away

Watching every motion in this foolish lover's game
Haunted by the notion somewhere there's a love in flames

turning and returning to some secrt place inside
watching in slow motion as you turn my way and say:
take my breath away, my love. (Repeat)

看著我那癡心人在遊戲中的每個動作
在這無垠的海洋上戀人們多麼無畏
轉身掉頭去裡面某個秘密的地方,看著你回頭的慢動作,你說:
帶走我的呼吸,帶走我的呼吸

我一直等待即將來臨的愛情,毫不猶豫去接受註定的命運
轉身掉頭去某個地方躲藏,看著你回頭的慢動作,你說:
帶走我的呼吸,帶走我的呼吸

透過沙漏,我看著你最終溜走
鏡子摔碎時我呼喚你,轉過頭來聽你說
如果只為今日,我決不退縮。帶走我的呼吸,帶走我的呼吸

看著我那癡心人在遊戲中的每個動作
被一個念頭纏住,某處有燃燒的愛火

轉身掉頭去裡面某個秘密的地方,看著你回頭的慢動作,你說:
帶走我的呼吸,我的愛人(重複)

arrow
arrow
    全站熱搜

    evita6804 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()