英語口語800019.節日、紀念日

●新年
祝賀新年!
Here's to the New Year!
Here's to the New Year! (
祝賀新年!)
Cheers! (
乾杯!)
新年快樂!
Happy New Year!
Happy New Year! (
新年快樂!)
Happy New Year to you, too! (
新年快樂!)

●情人節
情人節快樂。
Happy Valentine's Day! *2
14日是情人節。
Happy Valentine's Day! (
情人節快樂。)
That's nice of you. (
你太好了。)
做我的情人吧!
Be my Valentine. *
這也是情人節賀卡上常用的句子。
Be my Valentine. (
做我的情人吧。)
I'd love to. (
我非常樂意!)

●復活節
復活節快樂!
Happy Easter! *Easter
紀念“耶穌復活”的節日,一般指春分月圓的第一個星期天。因此,每年的具體日子不同。
Happy Easter! (
復活節快樂!)
You, too! (
祝您也快樂!)

●母親節
母親節快樂!
Happy Mother's Day! *
美國也是每年5月的第二個星期日。
Happy Mother's Day! (
母親節快樂!)
Oh, thanks. (
哦,謝謝。)
你真是我的好媽媽。
Thanks for being such a good mom.
Thanks for being such a good mom. (
你真是我的好媽媽。)
How sweet! (
你真可愛!)

●萬聖節
不請吃就搗蛋!
Trick or treat! *
每年1031日萬聖節時,孩子們化裝後跑到各家門前說的套話。
Trick or treat! (
不請吃就搗蛋!)
Oh, you scared me! (
哦,你嚇了我一跳!)

●感恩節
感恩節快樂!
Happy Thanksgiving! *
美國11月的第四個星期四是感恩節。它是國家法定的休息日。
Happy Thanksgiving! (
感恩節快樂!)
You, too. (
也祝你快樂!)
我們吃南瓜派吧。
Let's have pumpkin pie. *
過感恩節時人們常吃南瓜派。
Let's have pumpkin pie.(
我們吃南瓜派吧。)
It's my favorite. (
這是我最喜歡吃的。)

●耶誕節
耶誕節快樂!
Merry Christmas!
Merry Christmas! (
聖誕快樂!)
Merry Christmas to you, too.(
也祝你聖誕快樂!)
祝您聖誕快樂!
Have a Merry Christmas.
Have a Merry Christmas. (
祝您聖誕愉快!)
Thank you. (
謝謝。)
I wish you a Merry Christmas.

●生日
這是送給你的生日禮物。
Here's your birthday gift.
Here's your birthday gift. (
這是送給你的生日禮物。)
Thanks. That's very nice of you. (
謝謝,你真是太好了。)
生日快樂!
Happy birthday!
It's my birthday. (
今天是我的生日。)
Happy birthday, John! (
約翰,生日快樂!)

●結婚紀念日
結婚紀念日快樂!
Happy anniversary!
Happy anniversary! (
結婚紀念日快樂。)
It's our tenth anniversary. (
這是我們結婚10周年。)
謝謝你陪我共度人生。
Thanks for being in my life.
Thanks for ten wonderful years. (
謝謝你給了我美好的10年。)

arrow
arrow
    全站熱搜

    evita6804 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()